مباحث کاربردی بازار مبادلات ارز
مباحث کاربردی بازار مبادلات ارز

مباحث کاربردی بازار مبادلات ارز

انواع کارگزار(BROKER)

انواع کارگزار(BROKER)

قبل از توضیح روش صحیح انتخاب بروکر جهت انجام معاملات در بستری امن به صورت مختصر سه نوع کارگزار معرفی می شوند.

  

1- MARKET MAKER : معمولاً کارگزار در مقابل مشتری قرار می گیرد و درخواست خرید یا فروش مشتری را به بانک منتقل نمی کند.در این صورت طبیعی است که منفعت مارکت میکرها در ضرر مشتریان است.

2- STP : مخفف عبارت Spread Trough Processing می باشد. این نوع بروکرها به طور مستقیم در برابر درخواست مشتری قرار نمی گیرند و دستورات خرید یا فروش مشتری را به یک بانک یا یک  مؤسسه کارگزاری که به آنها Liquidity Provider اطلاق می شود منتقل می کنند. به طور خلاصه تر بروکرهای STP به یک بانک متصل هستند و قیمتی که در چارت های آنان مشاهده می شود همان نرخ هایی است که بانک مرجع ارائه می کند. به عنوان مثال بسیاری از بروکرها درخواست مشتریان خود را به بانک بزرگ آلمان بنام DEUTSCHE BANK  منتقل می کنند.(این بانک به عنوان یک  Liquidity Provider بزرگ شناخته می شود.)

3- ECN : مخفف عبارت Electronic Communication Network می باشد. این نوع بروکرها نیز به طور مستقیم در برابر درخواست مشتری قرار نمی گیرند و تفاوت آنها با بروکرهای STP در این است که بروکرهای ECN  به چندین بانک و یا مؤسسه مختلف متصل هستند و بهترین قیمت خرید و یا فروش رااز بین نرخ های بانک های متصل انتخاب کرده، به مشتریان خود ارائه می دهند.

بنابراین کارگزاری های ECN شفافیت بازار را به نحو مطلوب تری به مشتریان خود نشان می دهند.

بروکرهای STP  و ECN سود خود را از    Spread و Commision معاملات مشتریان دریافت می کنند.

 نتیجه : با توجه به توضیحات فوق به طور کلی بروکرهای از نوع ECN و STP  نسبت به مارکت میکرها ارجحیت دارند.

 در مطلب بعدی به روش صحیح انتخاب بروکر پرداخته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.